måndag 24 mars 2008

Promenad i solen.. eller snön..?

Morfar, mormor och pappa

Igår när vi vaknade var det jättefint väder! Solen sken från en blå himmel och det var lite sådär lagom kallt. Mormor frågade om vi ville följa med på en promenad efter lunch och det ville vi så klart. De första 10 minuterna av promenaden var riktigt härlig men sen började det snöa och blåsa kallt, så rundan vi skulle gå blev genast mycket kortare. Istället för att gå ut till Borstahusen så gick vi ner till City Gross och handlade korv och korvbröd. Mormor sa att dom skulle grilla och det snöade ju inte så mycket att man inte kunde göra det, så mamma och pappa åt årets första grillade korvar igår. Jag sov större delen av promenaden och sen när dom vuxna åt fick jag bara smaka lite av korvbrödet, men jag åt ju god gröt istället.


Nu har jag kommit på trixet hur man reser sig upp mot lagom höga möbler så idag har det varit full fart på mig. Upp och ner och så upp och ner igen. Jag tycker att det är så kul att stå upp! Snabb är jag också.. Mamma gick ut i köket för att hämta lite dricka och när hon kom tillbaka hade jag rest mig mot fåtöljen och tagit pappas mobil som låg där på laddning!



1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka mysiga dagar du har och vad du får uppleva mycket.
Kram Jannice med familj