torsdag 1 oktober 2009

Utvecklingssamtal på dagis

Mamma berättade för mig att hon och pappa hade varit på mitt dagis i morse utan att jag visste om det. Tydligen hade mamma, efter att hon lämnat mig, gått in på syskonavdelningen tillsammans med pappa som kom från jobb. Dom pratade med min fröken och fick höra vad fröknarna tyckte om mig och vad jag var bra på. Mamma och pappa fick berätta lite om vad jag tycker om att göra hemma och vad jag brukar berätta om när jag varit på dagis. Fröken sa att jag är en cool kille som är hjälpsam, en god kamrat (om någon är ledsen ger jag min leksak till barnet för att han/hon ska bli glad), en liten ordningspolis som bannar barnen när dom gör fel eller kladdar vid matbordet. Fröken sa också att jag är jätteduktig på att gå, jag åker aldrig vagn när vi är på promenad utan jag bara går och går och går. Jag är tydlig med vad jag vill och inte vill och älskar att leka ute. Fröknarna har dokumenterat min språkutveckling, vilken har gått i raketfart sen i somras, och jag ligger på 2-3 åringars nivå (där jag ska ligga) men på kommunikation och uppmärksamhet ligger jag på 3-4 åringars nivå (enligt ett utvecklingsschema dom jämför med och som delas in i språkförståelse, uttal, samspel, språklig medvetenhet, meningsbyggnad, ordproduktion, kommunikation och uppmärksamhet). Jag har själv ingen koll på det där, jag är ju bara som jag är!

Imorgon är det fredag, alltså inget dagis för mig och sen är det helg! Förhoppningsvis ska vi hitta på något kul i helgen, det pratades om att vi kanske skulle låna morfars bil.. helst hade vi velat göra något utomhus men det verkar som att det ska regna hela helgen.

Ska ni göra något roligt i helgen?

Inga kommentarer: