tisdag 13 oktober 2009

Härligt höstväder!


Nu är det riktigt kallt ute, i alla fall för oss skåningar. Ett par plusgrader tidigt i morse, morfar fick skrapa rutan på bilen så nog har det varit kallt i natt. Jag, mamma och Melker gick ut en runda vid 10-tiden och då var det sol och klarblå himmel, men det blåser en del idag så man får ha tjocka kläder och mössa på sig. Vi gick ner till vattentornet för att leka lite, jag hann med att gunga och åka kana innan jag sa att jag var hungrig. Vi gick inom konditoriet och köpte nya bullar innan vi gick hem till mormor och morfar. Alltid kul att träffas när dom har lunch! Det blev lite tittande på Nalle Puh och en glasspinne innan vi gick hem igen.

Längtar till helgen, då kommer ju några av mina släktingar från Norrland hit. Melker ska ju döpas på lördag så då blir det lite kalas helt enkelt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh, sötnos vi längtar efter att få komma till er oxå!!! puss från faster

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Visst är det skönt med mössan nu när det blåser kallt. Jag tog också på min mössa imorse när jag skulle gå till jobbet.
Läste att du tittat på Nalle Puh idag, vilken är din favorit i Nalle Puh?

Vi ses på lördag. Jag coh Linus tycker det ska bli jättekul att gå på dop.
Vi hinner kanske snurra lite också... :0)
Kram till dig och hela familjen
Anneli (och Linus såklart)