måndag 19 oktober 2009

Sista norrborna har lämnat Landskrona


Idag var det dags för dagis, vilket innebar att jag inte hann träffa farfar och Elisabeth innan dom skulle åka hem. Men i gårkväll fick jag sagt hejdå och gett dom kramar efter att vi ätit god mat på Basilika. Dom hade varit hemma hos oss en liten stund i förmiddags och druckit kaffe. Melker underhöll dom och skällde på reklamen som inte hade några bra erbjudande. Han straffade den genom att riva sönder alla bladen!


Hampus snurrar mig fort fort, jag älskar det! Han läste även sagor för mig, mysigt. Matilda kom också förbi, men idag var jag lite blyg för henne. Hon fick mysa med Melker i stället som tackade med att släppa illaluktande pruttar på henne.
Melker älskar att ligga på mage och leka med saker, lägger man honom på rygg så vips är han på mage. Här försöker han ta sig framåt, kommer upp i krypställning (endast benen) och sen trycker han ifrån. Arg som ett bi blev han till sist när det inte gick vägen riktigt. Mamma säger att hon känner igen det där från en viss Vilmer. Vad menar hon?? :)
Eftersom Melker kämpat duktigt fick han ett bad som belöning. Han verkligen älskar att bada.

1 kommentar:

Anna och Ronja sa...

Va roligt att se att han är som Vilmer, lika tidig. Annars brukar man säga att man får en av varje. En lugn och en vild:-)