söndag 18 oktober 2009

Melkers dop 091017

Dopfunten i Sofia Albertina kyrka, med vår egen dopskål ståendes i
Prästen pratar med Melker innan det är dags för själva dopceremonin

Man fick inte ta några foto under själva dopceremonin så här har Melker redan fått vatten på huvudet. Han skrek ingenting, han var jätteduktig och tittade på allt som fanns runt omkring sig
Faddrarna Jacob (onkel) och Marie-Christine (moster) med Oliver i famnen, mamma, pappa, gudfar Hampus (morbror) och prästen
Uppställda för fotografering
Dagens huvudperson, min fina lillebror!
Mamma hade bakat kladdkakor som hon piffade till med ätbart foto och grädde
Folket högg in på fikabuffén med god aptit..
....så här såg den ut
Så här fin var jag dagen till ära
Hela vår lägenhet var full med folk
Släktingarna från norr sitter samlade
Gammelmoster Yvonne
Lekrummet hade förvandlats till fikarum
Fina farfar myser med Melker en stund

Söta faster Emma och Magnus
Matilda ensam tjej med fotbollstokiga grabbarna
Jag sysselsatte Anneli som vanligt
Mamma slänger i sig fikan och hinner prata lite med gästerma också innan det var dags att öppna Melkers presenter
Melker fick många fina presenterBrio-leksaker, flaggstång, sked, tallrikset, tavla..
presentkort, böcker, pengar, kläder och lite annat smått och gott.

Tack till alla som gjorde Melkers dag alldeles fantastisk!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att allt gick bra!!! Men herregud med folk i er lägenhet, såg litta trångt ut ;) Kram Jenny

Malin & Alicia sa...

Vad fin du var Vilmer. :) Ja även lillebror & dina föräldrar. Och det var kul att träffa farfar förstår jag. :)
Säg till mamma att vi får träffas en dag så kan du och Alicia leka lite.
Kram Malin & Alicia

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Mm...vilet fint dop det blev och vi hade ju så trevligt hemma hos er. Mamma hade ju bakat jättegoda kakor.

Visst e vi bra på att snurra du och jag. bara snurra, snurra och snurra.
Ha det bra så ses vi snart.
Kram från Anneli och Linus

Anonym sa...

Hej hjärtat! jaa, visst har vi haft en jätte mysig helg tillsammans! Lillebrors dop var juh så fint och han var juh så duktig som inte gav i från sig ett ända ljud. och sen så måste jag säga att jag verkligen uppskattade lekstunderna jag fick tillsammans med dig, önskar att vi kunde ha sagostund lite oftare. men jag hoppas du vet att jag skulle läsa sagor för dig och din lillebror varje dag om vi bodde närmare varandra! hälsa nu dina fantastiska föräldrar och tacka för en helt fantastisk och super mysig helg och så får du ge Melker en puss från mig! massa pussar till dig Vilmer från faster Emma