torsdag 8 oktober 2009

Anneli, Emili och Maja

Igår fyllde ju morbror Hampus 20 år och vi firade honom på kvällen, men innan dess hämtade mamma och Anneli mig på dagis. Melker var också med förstås. Vi gick hemåt och undertiden blev Melker hungrig så vi stannade på lekplatsen vid Plorren så att Melker skulle få äta. Jag och Anneli busade under tiden. Vi gungade och snurrade och snurrade och gungade, jätteskoj hade jag! Både morfars bil och mormors bil körde förbi och jag hann vinka till mormor som blev jätteglad. När vi lekt klart gick vi hemåt, jag fick gå själv men tramsade mig på vägen så mamma blev lite arg. Men vi kom hem till sist i alla fall. Hemma lekte vi på lekrummet och när klockan var halv fyra åkte Anneli hem. Mamma slog in Hampus present och sen tog vi också på oss. Vi gick ner till konditoriet på City gross och innan mamma hade köpt tårtan så somnade både Melker och jag. Lite sent egentligen men mamma lät mig sova. Jag sov 1,5 timmer i vagnen hos mormor och morfar och var inte alls på bra humör när mamma väckte mig. Hon ville inte att jag skulle ligga ute och sova eftersom jag inte hade några vindbyxor på mig (men filtar hade jag) och det blåste rejält. Hampus satte på Nalle Puh på tvn och efter en timme var jag goe Vilmer igen. Jag fick spagetti och köttfärssås till middag (min tredje för dagen, åt kött sås och potatis på dagis och makaroner och korv hemma) som jag åt med god aptit. Dom vuxna åt helstekt fläskfilé, snurriga pommes och sås, kalasmiddag helt enkelt. Sen åt dom tårta också men det ville jag inte ha. Både Melker och jag var trötta och vid åtta tog vi på oss och gick hem.

Idag var jag på dagis igen och när mamma och Melker hämtat mig mötte vi upp Emili och Melvin. Vi gick en runda, fick pausa en stund vid havet eftersom Melker blev hungrig, och sen gick vi hem till Emili. Mamma hade tagit med dvdn med Pingu och min snuttefilt så jag fick myst en stund i soffan. När jag piggnat till lekte jag med Emili, vi kastade lite boll som vanligt och snurrade. Alltid lika kul! När klockan närmade sig fyra tog vi på oss, vi skulle hämta min granne Maja på hennes dagis. Hemma lekte vi på mitt rum och sen tittade vi lite på tv. Två roliga dagar!

Imorgon är pappa ledig eftersom han jobbar kvällsskiftet denna veckan. Får se om vi hittar på något kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Ja vad roligt du, mamma, Melker och jag hade i onsdags. Du var ju riktigt bra på att snurra, men jag var lite sämre på det så jag var ju snurrig i huvudet hela tiden sen. Hoppas nu du får en mysig helg med mamma, pappa och lillebror så ses vi nästa helg.
Krama hela familjen från mig.
KRAM Anneli (Linus hälsar också såklart)