lördag 30 maj 2009

Vilken härlig dag!

I förmiddags tog mamma, pappa och jag bussen till Helsingborg. Det var längesen vi åkte buss, det har inte blivit av sen mamma också fick sitt körkort eftersom vi hellre har kört bil. Men idag tog vi alltså den gula bussen och det var kul att åka. Jag satt fint i vagnen hela vägen och pratade om bussen hela tiden. När vi kom fram till Helsingborg var det en internationell matmarknad på Stortorget. Mamma och pappa tittade på all mat som såldes, jag kollade mer på folket. Eftersom det var lunchdags köpte både mamma och pappa spansk paella medan jag fick en burk med spagetti och köttfärssås. Jag åt bara halva och drack lite apelsin festis. Vädret har varit riktigt fint och väldigt varmt idag och då brukar man inte vara så hungrig. Vi gick till Polarn och pyret för att se om vi kunde hitta nya badbyxor och UV-kläder åt mig och det gjorde vi. Ett par röd/blåa badbyxor, en gul långärmad tröja och röda cykelbyxor som ska skydda mig från solen i sommar. Mamma och pappa trodde att jag skulle somna men jag ville helst av allt springa runt lite. Så vi stannade vid Mariakyrkan och där lekte jag och pappa en stund. Mamma satt på en bänk och vilade lite. Vi gick mot Knutpunkten för att kolla när bussarna gick hem igen och det skulle dröja 30 minuter. Vi gick en sväng längs hamnen och då somnade jag äntligen. När jag vaknade igen var vi på City Gross i Landskrona! Vi skulle köpa kött som vi skulle grilla hos mormor och morfar. Vi var hemma nästan två timmar innan vi gick till mormor och morfar.


Jag lekte som vanligt i trädgården och så fick jag låna en vattenspruta som var jätterolig. Jag sprutade på alla! Morbror hade en radiostyrd bil som han plockat fram och den var också jätterolig att titta på. Jag och morbror lekte en hel del, det får vi göra oftare! Vid 20-tiden gick vi hemåt, då var jag rejält trött och väl hemma blev det sängen och välling.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Vilken underbar dag du har haft i det vackra vädret. Du får verkligen vara med om mycket roliga saker. Vi har även haft väldigt varmt,när jag skjutsade faster Emma till Umeå igår så var temperaturen mellan 23 till 26 grader. Igår var vi bjudna till några kompisar i Vindeln på mat tillsammans med övriga i gänget.
Vi kunde sitta ute hela kvällen till kl.11 då vi åkte hem. Det är härligt med sommar och vi har ju så ljusa sommarnätter. Men nu kommer myggorna med stormfart. Ha de nu så bra och hälsa mamma och pappa.
Kramar från Farfar