onsdag 20 maj 2009

Hemma från dagis denna veckan

Denna veckan har jag inte varit på dagis, men inte för att jag varit sjuk. I måndags och tisdags var mamma sjuk och hemma från jobb, men eftersom pappa jobbar eftermiddag så tyckte mina föräldrar att jag lika bra kunde vara hemma så slapp mamma ta sig ut och hämta mig. Pappa började ju inte jobba förrän lite i två på eftermiddagen. Sen idag jobbade mamma halvdag (hon slutade kl 11 när jag egentligen skulle lämnas på dagis) så då blev det automatiskt ledigt från dagis för mig. Imorgon är det röd dag, både mamma och pappa är lediga och på fredag är pappa ledig men mamma jobbar. Nästa vecka blir det dagis, det ska bli kul! Efter nästa vecka kommer jag bara gå 15 timmar i veckan eftersom mamma är ledig. Och i sommar kommer jag ha några veckors "semester" från dagis när pappa har semester och bebisen har kommit.

Mamma och jag har varit ute hela eftermiddagen. Vi gick på apoteket eftersom mammas järnvärde var lite dåligt på kontrollen idag så hon fick köpa järntabletter. Efter det gick vi till lekplatsen nere vid vattentornet, där är så fint nere vid havet. Jag fick en ny kompis också, vi pratade mycket och hoppade uppe i tornet till rutschkanan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Vilmer, det låter ju fint med en lekplats vi havet, du kanske kan visa Oliver den i helgen. Vi har också ledigt imorgon och ska mysa alla 3. Sen kommer vi ju øver och hælsar på er i helgen, jag vet att Oliver længtar efter lite lek med fætter. Han har varit på dagis denna vecka men på fredag ska farmor passa honom, då ær dagis næmligen stængt. Du får hælsa din mamma och sæga att hon ska ta det lugnt. Vi ses snart. Kramar från moster, Oliver och onkel.

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Du får hälsa mamma att hon får lägga sig på soffan och bara ta det lugnt. Du kanske kan läsa en saga för henne då :0) Du får ha en riktigt busig helg med mamma och pappa.
Kram Anneli