fredag 15 maj 2009

Fredag..

Vilostil nr 1
Vilostil nr 2

Både idag och igår var jag bara 4 timmar på dagis, mamma jobbade halvdag nämligen. Hon lämnade mig kl 8 och hämtade mig kl 12. Jag hann alltså med att äta lunch men sen fick jag ta på mig och gå ut med dom stora barnen som inte skulle sova. Igår somnade jag inte i vagnen som mamma trodde att jag skulle göra, men det var nog för att jag visste att vi skulle gå hem till mormor. Vi var där en stund men sen skulle mormor på möte så då gick vi hem och jag somnade nästan direkt.

När mamma hämtade mig idag somnade jag ganska snabbt i vagnen så mamma tog en promenad ner i stan och tittade i affärer. Hon får passa på medan jag sover för jag är inte så road av att titta på kläder. Jag fortsatte att vila en stund när vi kommit hem och när jag vaknade hade pappa slutat jobba. Vi åt mellanmål och sen tittade vi lite på tv innan vi tog på oss och gick för att handla mat. Jag fick vattenmelon som jag älskar så det blev inte så mycket middag för min del. Nu är jag supertrött och vilar i soffan med snuttefilten i munnen och skorna på fötterna. Min nya favoritsysselsättning är att ta på mig mina skor, jag är väldigt duktig på det och oftast blir det rätt fot i rätt sko och knäppa dom kan jag också. Och sen vill jag helst inte ta av dom, någonsin!

Inga kommentarer: