tisdag 5 maj 2009

Tröttis..

Eftersom pappa jobbar eftermiddagsskift denna veckan så är jag hemma med honom fram till klockan 11 då han lämnar mig på dagis. Imorse tittade vi på tv och lekte och åt lite frukt innan vi tog på oss och gick ut. Klockan var bara 9 men jag skulle kunna vara ute jämt! Jag hämtar antingen jacka, byxor eller skor och pekar på dörren, då vet mamma och pappa att det är dags att gå ut. Det var inte så fint väder idag så jag fick på mig min regnoverall och gummistövlar. Vi var ute ända till vi skulle gå till dagis och tio minuter därifrån somnade jag i vagnen. Inte riktigt planen enligt pappa, men är man trött så är man. När vi kom fram till dagis fick pappa ställa in vagnen i kapprummet så att jag kunde sova vidare. Fröknarna sparade lunch åt mig som jag fick när jag vaknade. Jag åt med god aptit trots att det var fisk! När mamma kom och hämtade mig efter halv fyra blev jag först jätteglad och sen började jag skrika och gråta. Jag ville inte ta på mig överhuvudtaget. Till slut fick mamma klätt på mig och satte mig i vagnen. Hon hämtade min suttefilt som jag har på dagis när jag sover men den ville jag knappt ha. Jag skrek och skrek, hela vägen hem! Mamma gick så fort hon kunde, vilket inte är SÅ snabbt eftersom hon har ont lite här och var och magen blir alldeles hård och spänd om hon anstränger sig för mycket. Jag ville upp till mamma men hon orkar inte bära mig så långt. Jag hade bara sovit en halvtimme i vagnen på dagis så jag var supertrött men ville inte alls slappna av. Jag fortsatte att skrika hemma också, tillslut blev jag lugn när mamma sjöng lite för mig. Efter fem minuter var jag go och glad igen. Imorgon får vi nog hålla oss inne lite längre innan vi ger oss ut före dagis så att jag inte slocknar innan lunch..

1 kommentar:

Jessica sa...

Haha ja vissa nätter är helt katastrof som dom rör sig i magen... men det är ändå härligt, då vet man att dom har det bra och trivs! Ha en trevlig helg!!