fredag 6 februari 2009

Utelek!

Jag gungar med Moa. Ingrid hjälper oss lite grann.

Idag blev det äntligen utelek på dagis! Jag har ju längtat efter att få komma ut varje dag jag varit där och nu blev det äntligen dags! Fröken Iréne sa till mamma att hon kunde gå iväg en sväng så att jag skulle vara på dagis själv en stund. Mamma sa hej då till mig och sen gick hon. Jag grät 10 sekunder och sen gick jag runt och öppnade alla dörrar för att se om mamma var där men det var hon inte. Fröknarna tyckte att jag var jätteduktig som inte blev mer ledsen än så. Jag fick på mig overall, stövlar, mössa och vantar och regnkläder för det regnade. Mamma var borta lite mer än en halvtimme men det gjorde inte mig något. Jag brydde mig knappt om när hon kom tillbaka. Men för att vara snäll så tog jag mamma i handen och visade henne runt på vår lilla gård. Sen gick jag bort till Ingrid som hjälpte Hanna och Moa att gunga på en "gunghäst". Jag fick också plats och undertiden passade mamma på att ta kort på mig. Innan jag skulle gå hem kom mormor! Hon ville se vart jag går på dagis så att hon kan hämta mig någon dag.

1 kommentar:

Malin Nordin sa...

Klart du kan få det :) www.filip080323.blogspot.com Hoppas det går bra för dig på dagis vilmer, spännande! :)