söndag 15 februari 2009

Ny vardag!

Imorgon blir det nya rutiner här hemma. Mamma börjar jobba imorgon och jag ska på dagis heltid. Mamma lämnar mig vid halv sju och sen hämtar pappa mig efter att han slutat kl 14. Nästa vecka blir annorlunda eftersom pappa jobbar kvällsskift, då lämnar han mig lagom till lunch kl 11 och sen hämtar mamma mig framåt fyra när hon slutat jobba. Jag kommer nog ha jättekul på dagis!

I helgen har mamma och pappa städat och donat här hemma. Mamma säger att hon redan börjat "boa" inför mitt syskons ankomst. Jag vet inte riktigt vad mamma menar med det, men hon vill tydligen ha ordning i lägenheten. Bl a har matbordet flyttat ut i köket igen, datorn har flyttats till annat bord och annan hörna i tv-rummet och tvn har flyttats lite grann. Pappa och morbror var på tippen igår och slängde massa skräp, jag har äntligen fått in mina nya små bokhyllor på mitt rum och jag har även fått vårt gamla soffbord som "skrivbord" på mitt rum. Mormor, morfar och morbror var hos oss och åt lunch idag. Jag visade mitt fina rum och sen fick pappa lite hjälp med att montera ner det stora datorbordet. Tvättat har vi också gjort idag! Fullt upp alltså!

Ha en trevlig vecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Hoppas du hade en bra och busig dag på dagis. Antar att du e ganska trött ikväll efter all lek och bus, men så ska det ju vara. Hoppas du får lika roligt imorgon och övermorgon och....

Sov gott
Kram anneli