måndag 2 februari 2009

På dagis!

I förmiddags traskade jag och mamma till dagis, det är ju dags för inskolning nu i två veckor. När jag kom dit ville jag först inte gå in och väl inne blev jag lite blyg och gnällig. Det var ju så mycket nytt, både personal, barn och stället. Jag satt hos mamma ett tag och fick ett pussel att leka med men efter ett tag blev jag för nyfiken på allt runt omkring och hoppade ner. Jag lekte i den stora träbilen som fanns på golvet, jag kollade in lekrummet och så lekte jag lite med Vilmer (vi går i samma mammagrupp ju). Det var lite barn på dagis idag, många var sjuka. Mamma pratade med Iréne som ska skola in mig men sedan kommer jag vara i Ingrids grupp tillsammans med bl a Vilmer. Där var en fröken till som heter Nena. Efter dagis gick jag och mamma hem till morbror och busade lite. Mormor och morfar kom hem på lunch och det är alltid lika kul att träffa dom. Mamma gick några ärende på stan och då passade jag på att sova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Du e ju stor kille nu så då blir det ju dagis. Du kommer få det hur roligt som helst och många nya kompisar. Kompisar som sen skall följa med dig hem och leka hemma också. Bra att hitta en kompis som heter Vilmer, blir ju lätt att komma ihåg hans namn, liksom :0)

Hoppas du får några roliga dagar på dagis nu.
Kram Anneli.
(krama mamma och pappa från mig)