tisdag 1 januari 2008

Nyårsafton!


Igår var det något som kallas nyårsafton. Det är sista dagen på året som firas av och nya året som välkomnas. Morgonen och förmiddagen var ganska lugn men vid 15-tiden kom farbror Patriks familj, Lena, Linnéa och Oskar och då blev det lite mer livat. Jag fick presenter igen, mamma och pappa tycker att jag börjar bli lite bortklemad. Jag fick en näsfrida, badbyxor, strumpor och armband med skallror på och en tygstol som man kan hänga på vilken stol som helst. Tack så mycket! Mamma och pappa gick en runda med mig i vagnen innan maten så dom kunde äta i lugn och ro.



Linnéa sjöng lite för mig och som tack drog jag henne i håret och slickade på hennes tröja.




Pappa kommenterade matchen mellan Oskar och Linnéa i bordshockey, det spelet var spännande tyckte jag. Jag sov en liten stund vid 22-tiden och när jag vaknade lekte mamma och pappa och alla andra en konstig lek som heter "Fruktsallad". När klockan slog tolv skålade dom vuxna och sen gick vi ut och tittade på fyrverkerierna men det gillade jag inte riktigt. Det luktade illa och smällde högt.




Mamma hade tankarna på annat håll, mer bestämt i Köpenhamn eftersom min moster hade åkt in på förlossningen, min kusin Oliver ville ju komma ut till världen. Han tittade ut 07.47 imorse, han vägde nästan lika mycket som jag när jag föddes men han var längre än mig. (Oliver vägde 3210 gram och var 53 cm lång). Hela familjen ser fram emot att få träffa dig!!

2 kommentarer:

Astrid och Greta sa...

Hej Vilmer!
GOTT NYTT ÅR! Hoppas att du har det bra i norrland. Vi ses snart.
KRAM Astrid

Anonym sa...

Hej lill skrutten! Vad mysigt ni verkar ha haft det på nyårs afton och vad kul för farfar att han fick ha dig hos sig på sin födelsedag, det tror jag farfar uppskattade jätte mycket. Lite synd att jag inte stannade å myste med er men jag skulle juh åka till åre med mina vänner å vi hade oxå en jätte mysig nyårsafton. tycker att du lagt upp så himla fina bilder här på bloggen tycker om å titta på dom å få läsa vad du har haft för dig dom senaste dagarna! puss från faster Emma