lördag 5 januari 2008

Hemma igen!


Nu har jag kommit hem till Landskrona igen, men fy vilket väder.. blåsigt och halt, tur att jag bara ligger i vagnen och myser. Fast riktigt hemma är jag inte, vi blev hämtade av morfar på stationen så nu är vi där. Mamma och pappa ska äta hos dom eftersom vi inte har något hemma i matväg. Det luktar gott, tydligen ska dom äta kycklingfilé och potatisgratäng. Gottegrisar! Kanske att jag får lite gröt senare ikväll. Morbror Hampus och Matilda tog hand om mig direkt vi kom och det gick jättebra.



Jag kanske ska berätta vad vi gjorde sista dagen i Umeå också. På fredags förmiddagen åkte jag och pappa till pappas kompis Mattias som också har en liten pojke, han heter Felix och är 5,5 månad. Lite äldre än mig men vi var i stort sett lika stora. Jag fick testa Felix gåstol men den var lite för hög, jag nådde inte ner till marken. Vi busade lite med varandra också. Till sommaren när vi är lite äldre kan vi leka lite mer! På kvällen innan vi skulle påbörja vår resa till Landskrona var vi på restaurang med farmor och farmors syster Maje. Tydligen var maten ingen höjdare men den slapp ju jag smaka på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen vi saknar dig redan... suck att du ska bo så långt borta men jag och Fredrik har pratat om at våldgästa något hotell i närheten av dig i sommar.. så man vet aldrig. Hoppas resan hem gick bra. Tokigt att ni har norrlandsväder hemma .
Visst har du faster Emmas mailadress eller kanske mamma och pappa har den och kan skicka den til mig så jag kan skicka korten till henne som jag lovat. Sköt om dig från ett kylslaget umeå där termomerern visar -6,8 grader tur jag slipper gå ut, nu längtar jag bara efter våren och sen att ligga vid polen i Side turkiet i juni som vanligt. Kram till dig och krama mamma och pappa///Jannice med familj