torsdag 3 januari 2008

Mina favoriter!

Under dom senaste dagarna har jag träffat några konstiga varelser, jag vet inte riktigt vad det är för något men mamma och pappa säger att dom kallas hundar. Jag tycker att dom är jättefina och mjuka. Lilla Chicco är en 9 veckors valp, farfars hund Honey är lite äldre men liten och söt och Graif och Xaro är farmors och Cribbas stora men snälla Schäferhundar. Xaro och jag har blivit kompisar men i början skrämde jag först honom och sen skrämde han mig när han skällde.


På nyårsdagen var jag fortfarande i Hällnäs hos farfar och det var där jag träffade Chicco, det är pappas kusin Nils och hans familjs hund. En riktig liten tuss är han. Jag har blivit jätteduktig på att träffa nytt folk, både Nils och Mia fick hålla mig en längre stund. Innan vi åkte till farmor i Umeå tog vi kort på mig, farfar och Elisabeth. Jag har trivts jättebra där, synd bara att jag var sjuk och att farfar också blev lite snuvig annars hade vi nog busat mycket!

Igår åkte vi alltså till Umeå för att bo hos farmor några dagar innan vi åker hem till Landskrona igen. Vi besökte pappas moster Jannice och hennes familj. Dom vuxna åt tacos och jag charmade nog hela bunten tror jag. Jag fick en julklapp också, en fin pyjamas och ett presentkort på min favoritaffär, Polarn och pyret. Marcus vågade inte hålla mig, han fick hålla min blöja istället.. men Fredrik han höll mig en liten stund.


Min kusin Oliver ville att jag skulle lägga upp en bild där han ser smart och stilig ut så han får lite tjejer så jag får väl göra det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Vilmer, vad roligt att du har fått en kusin. Han ser verkligen gullig ut. Hoppas att ni får många roliga stunder ihop. Kram och hälsa mamma och pappa. Gammelmoster

Anonym sa...

Men så söt han är din första lilla kusin! ni kommer nog att ha många roliga lekstunder i hop tror jag =0) nu ska faster ta och läsa vidare på bloggen och se vad mer du haft för dig sen vi sågs sist! puss från faster

Anonym sa...

Hej
Vad det var skoj att träffa dig. Både Fredrik och Marcus har pratat om hur söt du var idag och jag och Lennart kan inte annat än att hålla med. Tur vi är för gamla för adoptera igen......annars vet man inte hur detta skulle slutat. Du får vara snäll och visa din nya kusinen hur världen fungerar för det vet han ju inte ännu. Hoppas mamma och pappa fick en god middag på min favoritresturang. Sköt om dig så hoppas jag att vi ses snart igen och krama mamma och pappa från mig.Ps Fredrik vill ha rapport från bvc på måndag och jag har mailat korten som vi tog här till pappa så hör av dig om inte dom kommer fram. Kramar Jannice med familj