fredag 28 december 2007

Tågäventyr!


Igår åkte vi jättemånga tåg, eller i alla fall två stycken. Först åkte vi ett tåg från Landskrona till Göteborg och sen åkte vi nattåg från Göteborg till Vännäs där farfar hämtade oss med bilen. Första tågresan var jag vaken nästan hela resan, jag var jättenyfiken på allt som åkte förbi utanför fönstret. Mina ögon hann knappt med, mamma och pappa tyckte att jag såg rolig ut. När vi väntade i Göteborg så åt mamma och pappa på Burger King men jag var helt slut så jag sov hela tiden. När vi skulle på nattåget vaknade jag till eftersom vagnen skulle packas ihop. Mamma satte mig i bilstolen så att pappa kunde bära in alla tunga saker. Det första jag gjorde på tåget var att äta lite banangröt, det gick jättebra. Sen tittade jag ut genom fönstret igen, busade med mamma och pappa, tittade lite på tecknad film och sen så somnade jag vid 21.30. Mamma och pappa la sig lite senare för dom ville också titta lite på film tillsammans. Dom såg en film om en liten råtta, Ratatouille eller något sånt svårt hette den. Jag sov nästan hela natten, men kl 04 var jag hungrig så då gav mamma mig mat. Efter matningen fick jag sova med pappa istället för mamma hade inte sovit något alls när jag låg sidan om henne. Tidigt imorse kom farfar och hämtade oss i Vännäs och sen åkte vi en stund innan vi kom fram till Hällnäs där vi ska bo i några dagar. Dom vuxna åt lite frukost och sen gick vi ut en sväng i den friska luften. Det var nollgradigt ute och jag somnade nästan direkt.





När vi kom hem så åt jag lite och dom vuxna fikade lite julkakor sen sov mamma i över två timmar, hon var så trött. När mamma vaknade så skulle vi öppna en massa paketer, igen! Var det inte julafton för flera dagar sen? Konstigt.. Jag fick jättefina kläder, riktiga skinnvantar och skinntossor. Mamma och pappa fick presentkort på IKEA och lite underkläder.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lill skrutten! faster tyckte det var så kul att träffa dig idag, å se så mycket du hade växt sen hon sist såg dig. du har blivit en riktigt lång kille, tror du ärver från din morfar =0) nu har faster kommit fram till farmor å cribba i umeå, dit du oxå ska om ett par dagar. Hoppas att du får en fortsatt mysig tid hos farfar å elisabeth. hälsa mamma å pappa att jag tyckte det var riktigt roligt att se dom igen oxå å att jag hoppas att vi ses snart igen! massa pussar från faster

Anonym sa...

Hej
Och välkommen till norrland ,jag hoppas att resan gik bra och att du inte fryser allt för mycket. Det ska bli skoj att träffa er alla men speciellt dig eftersom jag inte kunde komma på ditt dop.
Hälsa farfar och Elisabeth så ses vi snart men kom ihåg att klä dig noga när du ska ut i kylan och snön.//Jannice med familj