tisdag 25 december 2007

Julafton!

Igår när jag vaknade förstod jag att det inte var en vanlig dag, för då fick jag en julklapp som jag skulle öppna. Det var en jättesöt tomtenalle som Emili och Jonas köpt åt mig. Tack så mycket! Efter att hela familjen mornat sig så badade vi alla tillsammans, det var mysigt.

Vi mös hela förmiddagen och framåt 14-tiden gick vi hem till mormor och morfar. Där hemma var onkel Jacob och moster Mia också, och morbror Hampus så klart. Jag sov ett par timmar i vagnen, under tiden fikade dom andra lite julkaka som mormor bakat. Jag vaknade lagom tills dom vuxna skulle äta julmat. Jag var lite gnällig redan då och efter ett tag så somnade jag. Medans jag sov öppnades det en massa julklappar som låg under den fina granen. Mamma och pappa öppnade mina julklappar, jag fick ett nytt spjälskydd till min säng, en slipover med en söt apa på, en pyjamas och en massa saker som jag tydligen ska använda sen när jag ska börja äta riktig mat. När jag vaknade fick jag leka lite med allt papper och så fick jag hälsa på mormors prydnadstomtar som var lika stora som mig.



Eftersom att jag är lite rädd för alla andra som inte är mamma och pappa så blev kvällen lite jobbig för mig. Allt eftersom kvällen gick blev jag gnälligare och gnälligare så mamma och pappa packade ner mig i vagnen och så gick vi hem. Men idag när vi var hos mormor och morfar igen så gick det lite bättre, speciellt när det bara var fyra vuxna och lilla jag. Mamma och pappa har berättat att vi snart ska ut på en resa. Vi ska åka tåg jättelänge och sen ska vi bo borta ganska många dagar. Det ska bli spännande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Vad du har blivit stor. Vi var hos din pappas mormor på julafton och vi tog med oss kort på dig, pappa och din mamma som hon blev väldigt glad över.Din gudmor Emma har jag också hunnit träffa under julledigheten så nu är det bara dig och din familj vi väntar på , det ska bli så roligt och vem vet kanske att det kommer några julklappar så här i efterhand också.
Hoppas resan går bra för er och att vi hinner få lite snö innan du kommer för i dag regnar det. Jag och Lennart ska åka till farmor och Cribba med resesängen så att den är på plats när ni kommer och jag hoppas att du kommer att sova lika gott i den som Fredrik och Marcus gjorde när dom var små. Ha det gott och krama pappa och mamma så ses vi snart. Kramar Jannice med familj

Anonym sa...

Hej Vilmer, hoppas att du har haft en fin jul med din släkt i Norrland. Vi har haft det bra här förutom att jag har jobbat det mesta av julen. Hälsa mamma och pappa från gammelmoster.