tisdag 4 december 2007

Min första spruta!

Eftersom att jag är en stor pojke idag, exakt 3 månader, så var det dags för första vaccinationen. Jag var jätteduktig, skrek bara lite grann när tanten stack mig i låret men sen blev det bra igen. Det var en hel månad sen som jag vägdes och mättes sist så nu var det också tid för det. Jag väger nu 6 310 gram och är 63,5 cm lång! Mina föräldrar trodde att jag hade växt mycket på längden och dom hade rätt, 4,5 cm på en månad! Nu när jag är en stor pojke så vill jag inte ligga ner, det är jättetråkigt. Sitta upp går ganska bra men då ska det vara rakt upp, ingen lutning, för då blir jag sur. Helst av allt vill jag stå upp hela tiden, det är jätteskoj! Saglar gör jag också hela tiden, mina kläder blir alldeles våta om jag inte har sagellapp på mig. Mamma tror att det är en tand på gång.

1 kommentar:

Unknown sa...

Stora pojken kan man væl kalla dig nu, 3 månader og så lång!
Vad dugtigt av dig att du inte skrek så mycket nær du fick sprutan.. det ær ju heller inte så farligt.
Din kusin væxer også mycket og børjar bli tung i min mage. Han væger nu omkring 3 kg.... inte konstigt att moster har fått stor mage:)den kunde du ju ligga fint på nær moster høll dig sist:)