torsdag 20 december 2007

Mys i Helsingborg!

Idag åkte jag och mamma till Helsingborg för att träffa mammas kompis Anneli. Vi tog den gula bussen som vanligt, det brukar ju vara så smidigt att åka den men idag var det en otrevlig och ohjälpsam busschaufför som gjorde inledningen på resan lite tråkig. Men väl framme i Helsingborg blev dagen mycket bättre! Anneli är alltid så glad och snäll, jag fick en present av henne.. igen! Hon skämmer bort mig! En nyckelknippa med flera nycklar på med speglar och skrammel, roligt! Mamma och pappa fick också fina saker. Mamma och Anneli fikade på Fahlmans och jag var jätteglad och sprallig efter min sovstund (somnar alltid på bussen). Sen blev det lite tittande i affärer innan go´fika intogs på Ebbas fika. Jag sov då, men mamma sa att hon blev jättemätt trots att hon bara åt upp halva kakan! Nu ikväll har jag varit hemma hos mormor, morfar och morbror Hampus. Jag har snackat en massa och busat lite. När jag sitter i mammas knä är jag inte rädd för någon, där känner jag mig trygg.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan lille spjuver, moster hær. Det låter som att du ær glad før att komma til helsingborg på tur. Då får vi ju møtas dær någon gång nær Oliver også ær klar till små utflykter. Han ska klart først komma til værlden, men det gør han væl førhoppningsvis snart:) Ja nu ær det inte många dagar kvar till julafton, det blir ju spænnande att se om du får några fina julklappar. Tomtebesøk får nog vænta till næsta år, du ær nog lite før liten att førstå det i år. Men till næsta år kan du och Oliver busa med tomten och dansa runt granen. (vi får væl hålla en ekstra julafton innan ni åker upp till norrland og firar jul om det ær det ni ska næsta år)Du får ha det så bra, nu ska moster ut en runda. Puss o kram.