söndag 15 november 2009

Utelek och korvgrillning


I morse fick mamma sms av moster att hon och Oliver skulle till Landskrona över dagen. Självklart ville jag leka med Oliver så efter vi ätit lunch tog vi på oss och gick dit. Vi var inne först; busade med Matilda, tittade på Byggare Bob och åt äpple. Efter en stund ville vi ut eftersom morfar och Hampus var där ute och fixade lite, så det var bara att ta på ytterkläderna igen. Jag och Oliver hade varsin tom plastflaska som vi gick runt och bankade med, vi åkte rutschkana och busade som vanligt. Mamma gick iväg en stund, hon lånade morfars bil och körde till Kvantum för att handla. När hon kom tillbaka stod mormor och grillade korv, mysigt! Jag åt 1,5 korv med bröd och mycket ketchup. Jag älskar ketchup! När Oliver la sig för att sova sin middagslur gick jag och mamma hem till pappa och Melker.

Inga kommentarer: