måndag 23 november 2009

Melker

Melker blev 5 månader igår och idag har vi varit och vägt och mätt honom på Bvc. Han väger nu 8380 g och är 70 cm lång. Egentligen skulle han få spruta idag, 5 månaders vaccinationen, men eftersom han redan är förkyld och lite lite febrig så väntar vi till nästa vecka, om han är frisk då. Melker tycker om gröten och matpuréerna nu, mamma var ju lite orolig innan att han inte skulle vilja äta dom. Han tar sig fram mer och mer på golvet nu, snart börjar han väl jaga mig!

Jag är hemma från dagis idag eftersom jag hostat och snorat hela natten. Pappa satt upp med mig i famnen halva natten för att jag skulle få sova lite i alla fall. Och pappa fick nog sovit en del han med, han kan ju somna överallt.

Igår fyllde Elisabeth år, jag ringde och gratulerade henne och det verkade som om hon blev glad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow vad lång Melker är!!! Hoppas ni snart blir kvitt hostan å snoret. Kram Jenny