lördag 14 november 2009

Nattlampa!








Idag har mamma och pappa städat, tvättat, plockat och flyttat möbler. Fullt upp alltså! Jag har hjälpt till så gott jag kunnat med dammsugning bland annat. Vi tog en tur ner på stan för att hitta en nattlampa till mig, jag ska ju sova i "lekrummet" nu framöver är det tänkt. Det var därför som mamma och pappa fick flyttat om lite idag, för att min säng skulle få plats inne i rummet (tyvärr inget foto på den). Vi har ju sovit i samma rum alla fyra nu sen Melker föddes, men vi har en tendens till att störa varandras sömn och eftersom jag är en stor kille så ska jag väl klara det här. Jag har ju sovit i eget rum innan, men ibland vill jag helt enkelt vara nära mina föräldrar. Vi får se hur det går! En nattlampa blev det, i form av Barbapapa. Lyser rosa i mörkret, superfin. Under dagen har jag spelat gitarr för mina gosedjur och dom har även blivit fotograferade en efter en..

4 kommentarer:

Anna och Ronja sa...

Vilken fin nattlampa, var har ni köpt den?

Anonym sa...

En sån nattlampa har Ebba med, fast vi använder den inte så mkt, tycker den lyser upp hela rummet :S Kram Jenny

Vilmer & Melker sa...

Efter att Vilmer vaknat ett par ggr sent i gårkväll och sakt "gå upp" så stoppade Peter in lampan under sängen. Så där var ett visst ljus men inte så starkt. Nästan så att "laddningslampan" räcker som ljuskälla :)

Anonym sa...

men vad duktig du är hjärtat som blivit en sån stor kille att du ska sova i eget rum igen, synd bara att lampan lyser så starkt att du tror att det är dag och dax att kliva upp men så kan det vara ibland, smart lösning av pappa att lägga den under sängen. Och jag kan förstå att du ibland vill vara nära mamma å pappa och lillebror på nätterna men om du sover själv oftast så blir det mer lyx å spännande dom gånger du sover inne hos mamma å pappa du får se det som ett äventyr =) Saknar er!!! massa pussar från faster