torsdag 19 november 2009

Pizza pizza pizza!




Jag älskar pizza och idag fick jag hjälpa till när mamma skulle göra pizza till middag. Jag fick till och med göra en egen liten. Jag kavlade ut degen, bredde på tomatpuré, la på ost och lite salami. Det var jätteskoj! Jag sa "tack mamma, hjälpa till med pizzan". Mamma blev alldeles glad och kramade mig. Det var nog bra sagt eller vad tror ni? Men jag tyckte att det var kul att få hjälpa till och då får man ju tacka för att mamma lät mig vara med.

Vet ni vad? Idag har jag badat på dagis! Jag och en annan pojke fick bada, det var jättekul! Mycket skoj man får göra på dagis nu när man tillhör dom äldsta på lilla avdelningen. Vi hade soppa till lunch och jag åt jättemycket. Jag har slutat dricka välling nu, både på morgon och kväll istället äter jag mycket mer mat på dagarna vilket mina föräldrar tycker är jättebra. Jag slutade helt själv, nappflaska är ju för såna små som Melker.

Pappa har varit ledig idag så han hämtade mig på dagis, han är ju ledig imorgon också så vi håller helg redan idag. Mysigt! Imorgon ska mamma och jag baka pepparkakor, vi ska ta med dom på lördag när vi ska äta lite julbord med Emili, Jonas & Melvin och Anneli & Linus. Ska bli skoj och förhoppningsvis gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Så duktig du är och kan baka pizza. Mm..den såg riktigt god ut.
Blev det ingen pizza till lillebror?

Vi ses imorgon när vi ska äta riktigt gott julbord, ska bli så roligt. kanske vi ska snurra lite?
Ses imorgon.
Kram Anneli
Linus hälsar