onsdag 18 november 2009

Sagostund!

Idag fick jag följa med stora avdelningen på sagostund i stora huset (Tegskiftets förskola). Jag blev lite rädd i början eftersom det var alldeles mörkt i rummet men sen gick det bra. Det var spännande och jag satt fint och lyssnade hela sagan igenom. Vi skulle ta foto idag också, men det gick väl så där. Fröken berättade för mamma att efter många om och men så gapskrattade alla eftersom det inte gick att ha alla barnen stilla och titta in i kameran samtidigt. Det var någon som sprang iväg och när det barnet var hämtat tillbaka så sprang någon annan iväg och så vidare.. Vi får väl se hur det blir.

Igår kom mormor och morfar hem till oss för morfar skulle titta på vår diskmaskin som inte fungerar. Mormor lekte med mig på mitt rum och så fick hon läsa en två och tre sagor för mig. Melker var jättetrött och efter en stund tog mormor, mamma, Melker och jag på oss för att gå ner en sväng i stan. Melker somnade bums och jag gick fint bredvid mormor hela tiden. Vi gick i olika affärer och jag fick en barnsax av mormor, hon är snäll hon! När vi tänkte gå hemåt så fråga mormor om vi skulle följa med henne hem och det ville vi ju. Mamma var tvungen att gå hem och hämta skötväskan så jag och mormor tog bussen hem. Jippie! Och när vi kom hem tog vi bilen och körde och handlade mat så vi kunde äta lite middag. Jag åt två portioner med spagetti och köttfärsås, mums! När mamma sa att vi skulle gå hem så ville jag inte det, "stanna hos morfar först" sa jag. Så mamma och Melker gick hem (Hampus följde dom hem) och efter en timme så körde mormor mig hem. Vilken dag alltså, åkt buss och bil flera gånger.. ibland har man tur!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Tänk vad mycket du får vara med om både på dagis och hemma. Vilken tur du har som får läst många sagor för dig för jag vet att du gillar det, igår av mormor och idag på dagis. Men vad besvärligt för mamma att diskmaskinen krånglar igen, hoppas morfar fick till den.
Hörde på radion att ni skulle få busväder, och då blir det väl att vara inne. Här har vi haft väldigt regnigt och blött några dagar så det har fått bli korta promenader för Honey och mig. Många kramar till dig och övriga familjen. Farfar