måndag 9 november 2009

Morgonstund har frukost i mund..

Jag äter flingor och dricker juice framför tvn nu på morgonen. Mamma håller mig hemma från dagis idag också eftersom jag hostar så slemmigt fortfarande.
Melker kämpar på med smakportionerna. Matpuréerna gick inte alls bra så nu provar han lite banangröt varje morgon. Lite slinker ner, det mesta kommer ut.

Mamma berättade för mig att jag ÄLSKADE banangröt när jag var liten, alla olika puréer slank ner utan problem så hon är inte van vid detta motstånd. Men alla är vi ju olika.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer & Melker!
Vilka härliga frukostbilder, och va skönt att du kan vara hemma Vilmer tills du blir riktigt pigg igen. Honey och jag har just tagit en morgonpromenad i solen vi har så ljust idag eftersom snön ligger kvar på marken. Ha en skön dag.
Kramar Farfar

Anonym sa...

Maja är inte heller så sugen på vissa smakisar å ofta kommer allting ut igen :S:S Som du säger man e inte van vid detta. Ebba älskade oxå smakisarna. Men nångång vänjer busarna sig. Kram på er"

Anonym sa...

Hej sötnosar! jag kan bara hålla med farfar vilka jätte härliga morgon bilder på er. och vilken lyx att du får vara hemma från dagis vilmer tills du är helt frisk, så får du mysa med mamma å melker hela dagen i stället å då kanske du kan berätta för melker att han måste äta banangröten för då blir man lika stor å stark som du, Om du berättar det för han så tror jag att han lyssnar =) Sen måste jag juh tacka för det fina telefonsamtalet som jag fick från dig och pappa vilmer, blev så glad då du ringde å grattade mig vem hade kunnat tro det. Så det var den bästa presenten! Nää, nu ska jag titta lite på tv med magnus men sköt om er så mycket gullungar och krya på er allihop! pussar från faster