söndag 22 november 2009

Julbord hos Emili, Jonas & Melvin

Klockan 15 skulle vi vara hos Emili och Jonas för att hjälpa till med maten. Jag sov en stund i stället så jag skulle vara pigg under kvällen.
Alla grabbarna hade trevligt i tv-rummet medan flickorna fixade i köket.
Förkyld Melker myser med mamma
Emili och Anneli har samkväm vid spisen
Det blev lite glögg och pepparkakor innan maten. Jag fick en smällkaramell av Anneli och Linus som jag öppnade. Två tablettaskar och ett choklad. Mums!
Öl för killarna, inte för mig då - jag drack juice.
Melvin fick lite ärtpuré. Verkade inte vara någon höjdare, han rös i hela kroppen :)
Nästan enda gången som Melker och Melvin var vakna och på någorlunda bra humör samtidigt
Jonas var min favorit under kvällen, han fixade Pingu på datorn och lät mig spela lite gitarr
Jonas och Melker busar lite
Älg nr 1
Älg nr 2

Tack för en trevlig kväll!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer & Melker!
Det är skönt att vila lite före ett kalas, det tycker även jag man ska ju orka längre fram på kvällen.
Det måste vara jobbigt för dig Melker att vara förkyld speciellt nu när du är på kalas. Men ni syns ha haft en trevlig helg. Era älgar var verkligt fina, tror ni har likadana tröjor (tjusigt).
Vi har även haft kalas idag Elisabeth har fyllt år och som traditionen bjuder så kom hela kompisgänget hit på smörgåstårta, även farbror Patrik kom hem och firade med oss. Vi har hafft fint väder men nu börjar det tyvärr regna igen. Ha det bra och sköt om er. Kramar från Farfar