söndag 11 januari 2009

Olivers kalas!

Vem är det som har kalas? Jo, Oliver!
Moster, onkel och Oliver
Fint dukat
Jag leker på Olivers rum
Gammelmoster och Alve kom också på kalaset
Myser hos mamma. Lite läskigt med så mycket okänt folk.
Mormor, Olivers farmor och faster och onkel Jacobs kusin
Oliver fick fina mockasiner
Vov vov vov! Jag älskar hundar! Pluto är så snäll och söt.
Jag busade ganska mycket med Matilda och morbror
Paketöppning
Jacob har fullt upp!

Igår var vi alltså i Köpenhamn hos moster, onkel och Oliver. Vi skulle fira att Oliver fyllt 1 år, den 1 januari. Vi blev 21 personer och det blev lite trångt men mysigt! Vi åt mormors goda bullar med smör och marmelad och till det drack dom vuxna varm choklad eller kaffe. Jag drack bara vatten, ur egen mugg utan pip. Börjar bli duktig på att dricka själv nu! Efter bullarna lekte vi en massa och Oliver öppnade alla sina paket. Han fick kläder, matskål och bestick och en Nicke Nyfiken-film av oss. Annars fick han en egen dator (som jag också fick när jag fyllde år), en cykelsits och hjälm, ännu mer kläder och lite annat smått och gott. När det var dags för tårta var jag inte speciellt sugen, ville hellre leka och busa med hunden Pluto. Jag gick runt och sa vov vov vov hela tiden eller så gav jag små glädjetjut så fort jag såg henne.

Tack för en rolig dag von Eybens! Längtar till vi ses nästa gång, då ska vi busa ännu mer!

Inga kommentarer: