måndag 19 januari 2009

Lite besök!






Ikväll har vi haft morbror på middag, det var ett tag sen vi träffade honom. Vi brukar ju träffas ganska ofta när vi är hemma hos mormor och morfar och hälsar på. Men nu ligger mormor hemma med influensa så vi har inte vågat oss dit och hälsa på. Krya på dig! Vi åt god gratäng med fläskfilé och nudlar till. Jag och morbror lekte inne på mitt rum, jag tog ut trådbackarna från garderoben och sen fick morbror hjälpa mig att sätta in dom igen. Morfar var i huset och jobbade lite så han kom in lagom till efterrätten - kladdkaka med vispgrädde. Men det åt inte jag, jag hade inte tid. Teletubbies var ju på tv! Innan morfar skulle gå "matade" han mina spargrisar, det var längesen dom fick lite i magen.

Farfar ringde också nu ikväll och vi pratade lite. Jag berättade vilka saker som fanns i boken jag och pappa tittade i - Mollys ordbok, den är jätterolig! Jag har blivit duktig på att säga saker när luren är vid mitt öra. Förut blev jag knäpptyst och förstod inte vad som hände men nu pratar jag på som bara den!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hjärtat! Tänkte höra med dig om du inte kunde be dina underbara å snälla föräldrar sända lite foton på dig till mig eller bränna ner några på en cd å skicka till mig, jag vill juh ha en vilmer walk of fame hemma som farfar har å då behöver jag lite mer foton på dig! nää, nu börjar min matte! puss å kram skatten min! kram faster