måndag 28 december 2009

Snorigt..

Lek på mitt rum
En av mina fina julklappar
Melker har inte börjat krypa än. Han hasar sig framåt i full fart och när han är stilla står han i krypställning. Vi får väl se när och om han ger sig iväg!

Ja, det är snorigt värre här hemma, 3/4 av familjens näsor droppar i ett. Det börjar bli lite tråkigt nu.. Igår lånade vi morfars bil och körde till Center syd, mest för att handla på Ica Maxi men det blev lite shopping på köpcentret och ett besök på Mc Donalds. På Maxi köpte vi flera paket blöjor (både jag och Melker har samma storlek nu så vi hamstrade flera paket av samma sort), välling och mat till Melker och lite annat. Hela bilen blev full! Idag har vi tagit det lugnt, blev en vända på stan i förmiddags och sen har vi bara varit inne. Pappa jobbar eftermiddag måndag-onsdag denna veckan och sen är han ledig några dagar. Jag är ledig från dagis både denna veckan och nästa, det är faktiskt ganska skönt att vara hemma med mamma och Melker och pappa så klart när han är ledig. Nu när jag fått så många fina julklappar så har jag ju att göra.

3 kommentarer:

Josefin sa...

Så praktiskt med samma blöjstorlek, synd bara att alla blöjor ska vara så dyra! Hoppas ni tillfrisknar snart! /Josefin

Anonym sa...

Hejsan mina små ögonstenar! hur har ni det? har ni börjat friskna till? och hur är det med mamma hon var väl ganska ordentligt sjuk här i juldagarna om jag inte miss minner mig. Vad mysigt att få vara hemma i två veckor från dagis och bara mysa med familjen och busa med lillebror. jag kan juh tänka mig att du har massa massa nya leksaker att leka med nu för jag misstänker juh att tomten kom med en hel del sådana. Här är allt bara bra jag har jul lov och ida är i göteborg hos sin mamma och magnus började om att arbeta idag. så i dag har vi varit duktiga och bytt gardiner och satt upp lite grejjer på väggarna som vi bara inte orkat göra tidigare så nu är det skönt när det är gjort! Vaad har ni för planer på nyår då? åker ni till köpenhamn kanske? Själv ska vi bort på middag å sen kommer ju farfar och elisabeth hit och hälsar på kring den 1-2 jan så det ser vi fram emot! krya nu på er allihop! Å pojkar jag kan knappt vänta tills ni är här så vi kan leka busa och läsa sagor! massa pussar till er prinsar från faster

Anonym sa...

Hej Vilmer och Melker!

Tradigt att ni är förkylda. Ni får vila lite och sätta er vid tvn och kolla på Pingu och Nalle Puh, jag tror det kan hjälpa. Också bjuda mamma på lite fika.

Krya på er och hälsa mamma och pappa från mig.
Kram Anneli