söndag 6 december 2009

Åkt häst och vagn

Idag var det den årliga julmarknaden i området där mormor och morfar bor. Innan vi gick dit gick vi och handlade, både jag och Melker somnade i vagnarna och jag sov två timmar. Skönt att sova i vagnen, speciellt när man sitter i åkpåse.. varmt och gott! När jag vaknade var vi hos mormor och morfar, jag fick komma in och äta en macka och dricka mjölk och sen blev det bus i vanlig ordning med Hampus och Matilda! Det gick nästan en timme innan vi gick ut på julmarknaden och på väg ut mötte vi hästen som drog en vagn där man kunde åka med. Jag ville också åka så efter att vi tittat lite på vad som fanns i dom små bodarna så ställde vi oss och väntade på hästen. Det blev jag, mamma och Matilda som åkte och jag tyckte att det var spännande! När vi gick av lyfte mamma upp mig i famnen så att jag kunde klappa lite på hästen. Mysigt!

Inga kommentarer: