tisdag 1 december 2009

Mölla och spruta


Idag skulle jag få sprutan mot svininfluensan och under tiden skulle mormor passa Melker. På väg ner för yttertrappen när vi skulle gå till mormor så trillar jag och slår pannan i trappan och får även skrapsår på näsan och ovanför läppen. Jag grät inte så mycket, blev nog mest rädd eftersom jag hamnade lite upp och ner. När vi lämnat av Melker hos mormor gick vi bort till lasarettet där sprutan skulle tas, där var ganska mycket folk men det gick snabbt. Jag satt jättefint hos mamma och gnällde till precis när sprutan togs ut ur armen. Jag fick ett fint klistermärke och så det viktigaste - ett plåster på armen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

*blåsa* Kram från Ekeby

Anonym sa...

men oj hjärtat vad du slog dig, jag hoppas det ser värre ut än vad det är, för jag tycker bulan i pannan ser riktigt otäck ut. men vilken duktig pojke som inte äns gnäller när han tar sprutan. du är en helt fantastisk pojke vilmer, det hoppas jag att du vet. jag saknar dig å lillebror så mycket men hoppas att vi snart kan ses igen! jag sänder många goa kramar till dig å melker! puss från faster