måndag 7 december 2009

Premiär för Melker








Ja, idag passar jag på att blogga lite medan storebror är på dagis. I morse ville jag gå upp tidigt, som vanligt, så tjugo över fem fick mamma dra sig ur sängen. Pappa hade redan gått upp eftersom han skulle börja jobba kl 6. Vilmer sov en timme längre än mig innan mamma och jag väckte honom. Storebror har börjat med "jag vill inte" och "jag kan inte" (även om han faktiskt kan) så mamma ville att han skulle komma upp i god tid om han skulle börja trilskas vid påklädningen. Men idag gick det bra som tur var så redan tjugo över sju fick jag lägga mig i vagnen. Och tur var väl det för jag var så trött. Storebror gick en bit själv innan han ville åka på brädan. Trots att han ätit frukost så var han hungrig i magen, vi gick inom Krysset och köpte 3 bananer men då sov jag redan. Jag sov när mamma lämnade Vilmer på dagis, när hon lämnade 1,5 banan som blev över till pappa på jobb och jag sov vidare när vi kom hem. Jag måste varit riktigt trött för jag sov 2,5 timme! När jag vaknade var jag go och glad, fick tillbringa lite tid i gåstolen och idag gick det bra. Andra gånger brukar jag bli så sur på leksakerna som sitter fast. När jag lekt en stund blev det blöjbyte och sen lunch. Pasta med tomat och squash, mums! Och lite aprikospuré till efterrätt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Melker!

Wow, vilken god middag. Det ser ut som du har riktigt roligt i den där gåstolen. Antar att du och mamma snart ska iväg och hämta storebror på dagis. Har du köpt alla julklappar till mamma och pappa?

Kram Anneli

Anonym sa...

Hej Melker!
Vilka fina kort av dig, sedan såg jag att du tydligen har lite av farfars vanor med tidiga mornar. Vad härligt att du äter så bra men som du växer så behövs det säkert.
Här är grått med lite snöinslag även idag, Honey och jag har varit ute på ett par promenader behövligt men inte så skönt,blåsigt
och lite halt. Ha det så bra och hälsa familjen. Farfar

Anonym sa...

HeJ underbara gosse! vilken härlig dag du verkar ha haft det och att du blivit så stor så du kan åka runt i gå stolen, det går så fort i din utveckling man hinner knappt med =) Och vilken fin haklapp du har =) idag fick juh jag ett glädjande besked av dina föräldrar att jag ska få hela eran underbara familj på besök i slutet av jan och jag kan bara säga att jag längtar så mycket tills ni kommer! då ska vi leka melker det lovar jag och jag och vilmer ska läsa precis hur många sagor som han vill! jag fick juh prata lite med vilmer i dag då pappa rinde till mig och det 'är alltid lika roligt! nää, nu ska jag mysa lite med magnus innan det är dags för sängen! massa pussar till dig melker och till storebror från faster