onsdag 2 december 2009

Pepparkaksbak och skogsarbete

Idag har jag haft fullt upp på dagis. Både pepparkaksbak och arbete i skogen har jag hunnit med på mina fem dagistimmar. När mamma kom och hämtade mig hade jag och några få barn till varit ute på gården en timme, jag var fint rosig om kinderna. Mamma såg mig inte först men sen visade fröken Ingrid att jag var i "skogen". Vi har en liten skog på gården och där stod jag med spaden i högsta hugg. Jag lastade löv på en liten lastbil som jag sedan tippade och gjorde lövhögar. Jättekul! Innan vi gick hem fick jag med mig en påse med lite pepparkakor som jag gjort. På vägen hem somnade jag i vagnen och sov 2,5 timme här hemma. Inte konstigt när jag jobbat så hårt idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Det är klart att du blir trött efter en dag ute i så mycket arbete, men vad duktig du är.
Jag blir också väldigt trött efter att ha varit ute en hel dag, men nu så får löven vara för oss vi skottar snö istället.
Kram och ha det så bra
Farfar