torsdag 10 december 2009

Lussefika på dagis

I morse var det lussefika på storebrors dagis så mamma och jag fick komma med in och mysa lite. Det var några barn där och ett par föräldrar, ganska lugnt med andra ord. Jag hade fullt upp med att kolla in den fina duken, pepparkakorna och lussebullarna men smaka fick jag inte göra.. Vilmer och hans kompisar hade bakat lussebullarna igår och han fick även med sig några hem som han åt med stor aptit. Inne på dagis fanns det ljus, röda kulor, en fin gran och en massa annat kul att titta på. När vi myst klart sa vi hejdå till Vilmer och sen somnade jag ganska omgående i vagnen. Mamma gav sig ut till Kvantum trots regnandet för att köpa blöjor och majskrokar till mig. Ska bli spännande att smaka! Vet att storebror älskade majskrokar när han var mindre.

// Melker

Inga kommentarer: