lördag 19 december 2009

Pulka!!








I torsdags åkte jag pulka på dagis, det var jätteskoj men sen har det inte blivit mer pulkaåkning. Men i eftermiddag sa mamma att nu får vi passa på, man vet inte hur länge snön ligger kvar! Vi gick till lekplatsen här borta vid oss men där fanns ingen stor backe, men sidan om fanns en alldeles lagom läskig. Jag åkte åkte åkte och åkte! Och skrattade lika mycket varje gång jag åkte ner, det var hur kul som helst! Mamma och pappa provade också, både med och utan pulka. Jag testade också utan men det var inte lika kul. Melker han sov gott så han missade allt det roliga. När vi åkt hur många åk som helst skulle vi gå till affären och köpa lördagsgodis. Jag gick fint hela vägen och sen fick jag hålla påsen själv medan mamma lade ner godiset som jag ville ha. Jag gick nästa hela vägen hem, men sista vägen blev jag trött i benen så mamma bar mig men det tyckte hon nog var ganska mysigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

gud vad roligt du verkar ha haft det vilmer som har fått åka så mycket pulka! det syndes på bilderna att du hade roligt =) blir alldeles varm i hjärtat då jag ser dig skratta å ha kul! längtar så mycket efter dig å Melker men det är tur att det inte är så länge tills vi ses! kan du fråga mamma om paketet kommit fram? massa pussar å kramar till er mina skatter från faster