onsdag 17 juni 2009

Snackelisnack!

Mitt prat har lossnat riktigt bra nu, jag kan flera nya ord, härmar nästan allt som mamma och pappa säger och pratar två-ordsmeningar. Mus, ljus, lastbil, spis, hoppa, springa, kjol, Stanley (tecknad serie på playhouse Disney-kanalen), kalkon, juice, traktor, brandbil, glass, pizza, bebis, slut (måste ju berätta för mamma och pappa när deras mat eller dricka är slut när vi sitter och äter), bajskorv, bilen sönder (morbrors radiostyrdabil som måste ligga på laddning, den är ju inte sönder men det är lättare för mig att förstå varför den inte kan köra) och alla andra gamla ord som jag kan sen innan rabblas ständigt. Mamma hör ofta att jag ligger och "pratar" på natten. Mina favoritsysselsättningar just nu är att hoppa (även om jag inte riktigt lyfter från marken), dansa till musik, sjunga (lilla lilla lilla = Blinka lilla stjärna), trycka på min dator - speciellt på knappen B där man ser och hör en bebis skrika. "Mamma bebis" och så pekar jag på magen, Emi bebis säger jag också ganska ofta. Ni vet sången om bussen "hjulen på bussen snurrar runt runt runt"? den är också en favorit. Speciellt versen som säger "mammorna på bussen säger sch sch sch (att man ska vara tyst) den brukar jag sjunga - "mamma sch buss, mamma sch buss". Och så håller jag fingret framför munnen samtidigt så klart.

Imorgon blir det midsommarfest på dagis och imorgon blir även sista dagen på dagis för mig på några veckor. Jag ska vara ledig med mamma, pappa och bebisen (när den nu vill komma ut) i minst 5 veckor i alla fall, blir kanske någon vecka till.

Vad ska ni hitta på på midsommar? Vi är bjudna till Jonas och Lenas koloni, men vi får väl se om vi kan gå dit eller om bebisen vill komma ut då.

3 kommentarer:

Abc sa...

Hej,
Detta är Maria Gustafson. Gick in på din blogg för att jag skulle se om det kommit en liten till, men inget ännu. fortsätter att titta in här tills det kommit en liten.
Ha en underbar dag
kram Mia

Jessica sa...

Hoppas den vill komma snart,din stackare!!!!!

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Hoppas du får en riktigt trevlig midsommar med mamma och pappa. Mysigt att få dansa kring midsommarstången, äta god mat och allt. Och dansa....det vet jag att du kan :0)

Jag ska fira midsommarafton på Olympia. Ska jobba på fotbollsmatchen Sverige-Italien.Så ska vara fin med midso´mmarkrans i håret.

Ha en bra dag Vilmer.
Stor kram till dig och hela din familj från mig.
Kram Anneli