tisdag 2 juni 2009

"Ami" och jag

I morse skulle mamma till barnmorskan för vanlig kontroll och eftersom pappa ligger och sover vid den tiden följde Emili med och höll koll på mig. Vi busade i väntrummet undertiden som mamma var inne på kontroll. När vi var klara gick vi hem och tog vagnen istället för cykel och gick ner till City gross. Vi handlade bullar, juice och lite kakor som vi skulle fika på hos Emili. Vi stannade ett par timmar innan det var dags att gå hem och sova middag. Jag sov över två timmar, vilket jag oftast gör när jag är hemma. När pappa också vaknat och ätit "frukost" så gick vi iväg till Granet för att leka. Mamma stannade hemma och vilade lite (eller hon skulle vila, men tydligen så dammsög hon och fixade i köket). Nu ska vi snart äta middag! Imorgon blir det dagis, jippi!

Förresten, har jag berättat att jag kan engelska? Ibland säger jag hej då när jag ska gå eller så säger jag bye bye och vinkar lite fånigt med handen. Både mamma och pappa tror att det är någon på dagis som lärt mig detta. Jag är i alla fall söt och charmig när jag säger det för jag bränner av värsta leendet efteråt, man måste ju visa att man är stolt över sina kunskaper!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Eller jag skulle kanske sagt hello nu när du kan engelska :0)Vad roligt du måste haft igår när du busade med Emili. HOn e ju nämligen riktigt bra på att just busa har jag hört.
Du får ha en bra dag på dagis.
Kram till dig och hela din familj.
Anneli

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Nu kan du lika mycket engelska som farfar. Vad kul du verkar ha det om dagarna, både på dagis och hemma du får ju vara ute och leka så mycket Tack så mycket för det fina kortet som jag fick med posten, det sitter nu på kylskåpet tillsammans med dom övriga korten på dig, då får jag se på dig för det en plats jag ofta besöker.
Idag ska vi ta det lugnt och vila kroppen för igår var jag och Honey och hjälpte farbror Patrik att flytta det tog hela dagen. Ha det bra i sommarvärmen.
Kram Farfar

Malin Nordin sa...

Ojoj, vad du kan då! :)) Duktiga killen! Kram Malin och Filip.

Anonym sa...

hehe jag skulle vilja se dig charmtollet vinka å säga by by det måste vara en fantastisk syn, puss faster