onsdag 24 juni 2009

Lillebror!





Jag hälsar på lillebror för första gången

Mamma vaknade natten till måndagen den 22 juni med regelbundna värkar. Dessa kom tätare och tätare och då väckte hon pappa och sa att det nog var dags. Mormor och morfar kom hit mitt i natten för att ta hand om mig när jag vaknade, mamma och pappa ville ju inte väcka upp mig när jag sov så gott. När mamma kom till förlossningen ville hon gärna ha ryggmärgsbedövning men det hanns inte med. Barnmorskan sa att "bebisen kommer alldeles strax, du är nästan helt öppen redan". Mamma fick nöja sig med lustgas men det gick tydligen jättebra i alla fall. Kl 04.58 föddes min lillebror, ca 3 timmar från första värken. Han vägde 3805 gram och var 55 cm lång! Visst är han söt? Och lite lik mig när jag föddes :)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Visst är det härligt nu när lillebror äntligen har kommit.
Han är verkligen lik dig, för du var ju också väldigt söt som nyfödd och är det fortfarande. Det måste vara spännande för dig nu när ni blivit en större familj. Vilken tur att mormor och morfar bor så nära så att dom kunde komma till dig mitt i natten.
Ett jättestort gratis till er alla.
Kramar Farfar

Malin och Filip sa...

Stort grattis till din lillebror Vilmer! Har han fått något namn än? :) Så bra att din mormor&morfar kunde komma till dig mitt i natten, för fort gick det ju! :) Stort grattis ännu en gång till din söta lillebror/er son :) Kram Malin och Filip.

Anonym sa...

Grattis till hela familjen!! Vad skönt att allt gick bra!! Och ja...han är jätte söt :)
Kram, Nelly

Jessica sa...

Grattis vilmer till din lillebror!!!! Han är ju helt underbar!! Hoppas ni mår bra allihopa!!! Har han fått något namn?? **nyfiken** Kram!!!

ie sa...

Grattis hela familjen. Han är jättesöt! Kramar från ie, Jögge och Emilia

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Vilken stolt storebror man fick se på bilden. Nu får du lära honom allt du kan; busa, rita, gå, klättra, allt och så klart passa honom när mamma vill vila lite.

Hoppas ni har det mysigt där hemma.
Kram anneli

Anonym sa...

Alldeles underbar!! Grattis! Kram Ebba, Maja & Jenny

Mattias Karlsson sa...

Grattis :) hopas att allt går bra sköt om er .

Anonym sa...

Hej Hej!
Vad fina bilder på er! Skönt att han äntligen är ute, men den som väntar på nåt gott....
Har den lille nåt namn än? Eller ni funderar fortfarande?
Kram Maria

Alicia sa...

Hej!! Grattis igen till din lillebror. :) Han är ju jätte lik dig när du var bebis. Nu får du lära han allt bus du kan.
Hälsa mamma & pappa.
Kram Malin & Alicia

Alma och mamma sa...

Vad härligt! Du kommer bli en så duktig o snäll storebror. Eller du ÄR ju storebror redan :)

Anonym sa...

Grattis till den nya familjemedlemmen jag skriver mer när vi kommer hem från Turkiet. Men sköt om erv alla

kramar från ett härligt turkiet där familjen Lundström befinner sig