söndag 23 november 2008

Vilken rolig helg!

I helgen har moster, onkel och kusin Oliver varit i stan. Mamma och jag gick dit tidigt igår förmiddags och sen var vi där ganska länge på kvällen. Vi fikade och åt jättegod mat som mormor lagade, kyckling med kokt potatis, sås, majs, äpplemos.. mums! Eftersom jag sov en längre stund senare än vanligt under dagen så höll jag mig go´och glad hela kvällen. Men till slut blev jag jättetrött så efter att jag fick smakat efterrätt av mamma (persikohalvor med vispgrädde) så packades jag ner i vagnen. Väl hemma fick jag ny blöja och välling och sen somnade jag gott. Tyvärr har jag blivit förkyld så jag sov halvbra under natten.

Idag tog jag och mamma det lugnt på förmiddagen medan pappa var iväg och spelade badminton med Jonas. Det blev lite bak som vanligt och så fick jag lunch innan det var dags att sova middag. När jag vaknade var pappa hemma men mamma var borta. Hon skulle på julmässa på Örenäs slott med mormor, morfar och moster. Jag och pappa busade och efter någon timme begav vi oss hem till mormor och morfar. Där lekte jag med Oliver igen, vi har så kul ihop! Efter lunch/fika gick vi och handlade och sen gick vi hem. Jag och pappa busade inne på mitt rum innan middagen. När vi ätit gick pappa och vilade en stund, han ska jobba natt nu i en hel månad.

Har tyvärr inga foto från helgen, men det kommer förhoppningsvis några från mormors kamera lite senare.

Inga kommentarer: