torsdag 27 november 2008

Center syd och bak!

Mamma, vad är det?!
Pappa är redo att sätta igång
Jag ville hellre vila..
Mamma har vanan inne
Detta får symbolisera bebisen som jäser i mammas mage. Ja, jag ska bli storebror!

I förmiddags åkte jag och mamma med morbror och Matilda till Center syd. Jag blev jätteledsen i bilen och ville bara ut, som tur var så var vi nästan framme då. Jag fick köra min sulky ett tag och då blev jag glad igen. Jag har inte varit mig själv dom senaste dagarna, gnällig och klängig men det beror på att jag dels är förkyld och dels är jag svullen i tandköttet på flera ställen så det är fler tänder på väg. Jag fick burkmat till lunch medan dom andra åt bakad potatis på Graffiti. Mamma köpte en bok till mig med djur som man kunde känna deras päls i. Vi åkte hem efter ett kort stopp på toaletten och Mc Donalds. Jag somnade 2 minuter innan vi var hemma igen, men mamma bar upp mig så lugnt och fint att jag fortsatte sova 1 timme till i sängen.

När jag vaknade var jag gnällig och ville ingenting, men efter lite mys och gröt så blev det bättre. Mamma hade gjort lussebullsdeg medan jag sov och den skulle vi baka ut när jag vaknat. Men jag var inte alls intresserad, degen såg lite skrämmande ut. Mamma och pappa bakade för glatta livet och nog kan jag väl tänka mig att smaka en bulle lite senare. Mamma har även hunnit med att göra kokostoppar doppade i choklad och imorse gjorde hon äppelmosbullar.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Oj va skoj! När är det dags för er bebbe att komma ut?? Grattis grattis! Kram Ebba

Anonym sa...

Vad roligt att höra! Grattis! Då får vi bli flitgare på att träffas vid nästa ledighet. :-)

Lindha

Anonym sa...

Hej Vilmer!

STORT grattis, nu ska du bli STOREbror. Du kommer bli världens bästa bror. Och kom ihåg.....lär nu den lille/lilla alla busigheter du kan....busa e ju så roligt.
Hälsa mamma och pappa.

STOR KRAM från Anneli

ps. synd att ni inte kan komma på söndag. Hoppas vi kan ses en annan dag innan jul

Unknown sa...

Hej igen Vilmer, jag tycker du ska ta och skicka øver några lussebullar och æpplemosbullar till din kusin og moster:) Og så kan vi skicka några muffins till dig. Puss og kram från oss.

Anonym sa...

Stort grattis!!! Vad roligt!! Wow vilken julklapp :-) Ha det bra och ta hand om er alla FYRA :-) Kram Lina

Anonym sa...

Hej!!
Gud vad kul...grattis till bebbe nr 2 och grattis till dig Vilmer, så spännande! :-)
Kram Malin & Alicia

Anonym sa...

Stort grattis så skoj att bli storebror.Det verkar som det händer mycket hos er. Pappa som fixat körkort och nu detta. Vilken härlig jul ni kommer att få trots att ni inte kommer upp till norrland. Sköt om er alla och krama mamma och pappa, passa på att rå om dom lite extra innan bebisen kommer. Första advents kramar från Jannice och familj

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS! Vad kul... När är det tänkt att den ska titta ut? Kram Maria & Astrid

Anonym sa...

Hej mormors lille gullunge! Vad skönt att slippa hålla på "hemlisen" längre! Mormor längtar efter dig varje dag och vill bara få krama dig och ta bort alla "dumma" tänder som spökar i munnen på dig och gör ont! Älskar dig Vilmer! Hoppas få smaka en lussebulle! Puss från mormor

Anonym sa...

Grattis Vilmer, kul att du ska bli storebror. Det kommer att bli roligt. Du få hälsa mamma och pappa och gratulera dom också, många kramar från gamlamoster och alve.

Anonym sa...

Äntligen är det officiellt, inte skoj att behöva hålla tyst om en sån skojig sak! Nu slipper jag oroa mig över att munnen ska läcka haha :D *kram*

Anonym sa...

Hej fasters ögon sten! så jobbigt att vara lite snuvig igen å alla tänder som ska ömma hela tiden men jag hoppas att det går över snart å att du får massa energi över till allt jul fix som är i dagarna. faster bakade oxå lussebullar i veckan med mandelmassa å smör i det har hon aldrig gjort förr men det blev verkligen super gott, så det får du tipsa din far om, har för mig att han gillar maripan å mandelmassa å sånt. Tänk vad skoj att du snart ska bli store bror, så himla spännande! å så mysigt att ha någon å leka med hemma varje dag å mysa å kramas med! ett jätte stort grattis till dig skatten du kommer att bli världens bästa storebror. och ett stort grattis till pappa som tagit körkort och självklart ett stort grattis till mamma å pappa oxå till den lille. på måndag får faster sina nycklar till lägeheten så nu ska hon på stan med en klass kompis å köpa lite saker till lghén! massa pussar till dig mitt hjärta/ Faster Emma

Anonym sa...

GRATTIS Fin inlägg i texten var tvungen att läsa 2 gånger för att förstå :)



Stora Kramar från UMEÅ :)

Anonym sa...

GRATTIS!!! :-D
Stor kram!
Hälsn/ C.O