söndag 10 februari 2008

Jag vill krypa!

Men det är så svårt när man inte riktigt vet hur man ska göra.. som jag (mamma) skrev i ett tidigare inlägg så "övningskryper" jag på natten. Jag borrar ner huvudet och putar uppåt med rumpan och trycker med benen. Oftast kommer jag bara bakåt. Nu ikväll låg jag på madrassen i vardagsrummet och övade och det gick hyfsat faktiskt. Fortsätter jag så här kommer jag snart krypa tror både mamma och pappa. Lägger in en liten bildserie på mina tappra försök att nå telefonen som mamma lockar mig med!


Jag tar sats mot telefonen... .. som jag kämpar!

oops, jag tappade visst balansen.. ..på det igen!

Åter uppe på knäna.. .. men nu är jag helt slut, får öva mer imorgon!

I helgen har jag, förutom övat på att krypa, "lekt" med Oliver som var på besök i stan. Han har blivit en del större sen sist vi sågs, men han är lite för liten än för att vara med på mina lekar.. han kan inte riktigt försvara sig när jag "attackerar" honom. Jag fick en 5 månaders present av moster Mia, jättetuffa jeans, en tröja och matchande strumpor! Tack så mycket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mormors gullhjärta! Snart kan du krypa och då blir det full rulle på dig och då vet jag inte om mormor hinner med. Vi får stänga en del dörrar därhemma, morfar och jag, när det blir dags. Puss älskar dig jäääättemycket!

isak sa...

Nämen Vilmer, du är ju TOKIG!! Jag är 2 månader äldre o jag står inte ens på alla 4 än!! Men snart kryper du nog minsann!

...Hm..mamma fattade inte att man kunde få "kommentarer" eller skriva kommentarer...men så såg hon dom idag ..att du skrivit för längesen ju :-) Mammor , dom e tröga dom !