söndag 24 januari 2010

Rytmik och dopuppföljning i St Johannes



Idag gick vi hem till mormor och morfar för att äta lite lunch och mammas kaka som hon gjort. Får ju äta lite extra gott när morfar fyllt år! Pappa gick igenom bilen med morfar inför resan, under tiden sov Melker och jag tittade på tecknat med Matilda. Efter en stund gick jag, Matilda och Hampus upp till Hampus rum och lekte vid datorn. Mamma, pappa och Melker körde till Johannes kyrkan för dopuppföljning. Alla barn som döpts under andra halvåret 2009 fick komma och hämta dopspiralen som hängdes i ett träd efter man döpts. Tydligen hade det gått ut fel info så dom var inte så många idag, bara två barn som skulle få sin spiral. Men där var en massa andra barn med sina föräldrar eftersom det var familjemässa. Melker fick mat medan mamma och pappa fika, sen blev det rytmik med Alexandra innan gudstjänsten började. Melker charmade prästen och skötte sig mycket bra. Under tiden var jag ju hemma hos mormor och morfar men mamma berättade vad dom hittat på. Melker ska kanske gå på rytmik nu under våren, om det finns plats. Vi är inte hemma när inskrivningen sker så vi får hålla en tumme att det blir en lucka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt för dig! Ja jag trivs med, min mage också :) Den är inte lika uppsvullen med, så var nog alla kolhydrater + allt vitt.
Så fina bilder, kul om ni börjar på rytmik, Filip älskade det och Alexandra är toppen! :) Kram Malin.