söndag 10 januari 2010

Kanelbullar!

Gästerna på plats
Blivande musiker?
Mamma myser med Melvin
Melker nyvaken och undrar nog vad som händer..
Söta små gossar
Emili fick känna på Melker lite
Det blev lite lek på madrassen
Leksakerna byttes mellan pojkarna hela tiden
Det blev lite mys också
Och jag fick låna Jonas mobil, himmelriket!

Idag kom Emili, Jonas och Melvin på fika hos oss. Emili hade varit flitig och bakat kanelbullar som hon tog med. Vi bjöd på glass med jordgubbar och delicatobollar, vilket kalas! Jag åt 2 eller 3 kanelbullar, bra betyg åt Emili alltså! Melker somnade precis innan gästerna kom och när han vaknade var han inte på bästa humör, men det blev ändå lite "lek" med Melvin. Melvin däremot var på strålande humör, han skrattade och hoppade i pappa Jonas knä om vartannat. Jag var lite blyg i början men efter att jag ätit kanelbullarna så skulle jag både prata med Jonas och titta på hans mobil och sen blev det lek med Emili på mitt rum. Vi kastade bollar, men hon fick bara låna en och jag hade resterande fem. Mitt rum, mina regler!

Tack för bullarna och tack för besöket!

Inga kommentarer: