måndag 25 januari 2010

Lekplatsen!








När Melker vaknat efter sin vila och fått i sig lite gröt tog vi på oss och gick ut i kalla luften. Melker åkte vagn och jag fick gå bort till Wrangelska parken. När vi kom dit började vi med att gunga, det var första gången Melker gjorde det. Han älskade det! Efter en stund ville jag åka rutschkanan så då gick vi till klätterställningen. Jag åkte några gånger men sen ville jag heller kasta snö. Tyvärr är det ingen kramsnö så det var lite svårt att kasta, det blev mest smulor. Vi gick ner till ankdammen också som är frusen och mamma sa att jag inte fick gå ut på isen. Och vad gör jag? Går ut på isen så klart, mamma fick bromsat vagnen och sprang efter mig. Som tur var hann jag inte så långt. Mamma blev rädd och sa åt mig på skarpen att så får jag absolut inte göra! När jag kastat lite mer snö och kastanjer gick vi hem. Melker blev lite rastlös av att bara sitta i vagnen.

Inga kommentarer: