tisdag 18 augusti 2009

På tur med mormor!




Jag älskar att vara ute och åka bil med mormor. Oftast handlar vi mat och då hjälper jag till att ta emot och lägga ner varorna i kundvagnen. Idag körde vi ut till Borstahusen, till lekplatsen nere vid havet. När vi kom dit blåste det rejält och mormor frågade om jag frös. Jo, det gjorde jag och påpekade att "jacka väskan", så vi gick tillbaka till bilen och hämtade min jacka. Jag gungade en stund innan vi åkte vidare. Vi tog en sväng förbi Leksakshuset! Wow, vilket himmelrike. Vi gick runt och tittade på alla roliga leksaker och till slut så hittade vi en verktygslåda med massor av kul saker, den fick jag ta med mig hem! Tack mormor för en rolig förmiddag! Mamma kom hem till mormor med Melker i vagnen, vi skulle gå en runda på stan och mormor följde med. Både jag och Melker somnade på vägen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Jättebra med en egen verktygslåda, då kan du ju hjälpa pappa hemma nu och laga saker som gått sönder.
kanske du kan hjälpa mig och laga saker som inte funkar hos mig.
Vi ses.
Kram Anneli

mormor Christine sa...

Hej mitt hjärtegull! Tack för en mysig dag, Vilmer! Jag älskar dig jättemycket och tycker det är så roligt att få rå om dig! Du njöt av att få gå runt i leksaksaffären och du, det gjorde jag också!
Stora kramar och många pussar från mormor!