söndag 2 augusti 2009

Fin i mormors skor!

Hugger in på kanelbullen
Mamma njuter av morotskakan
Trycker in lite bulle
Vackert väder
Tokar mig framför kameran i mormors skor
Jag och morbror myser lite
Melker fick också en mysstund

Det var finfint väder igår så då passade vi på att vara ute. Vi tog en promenad ner till caféet på Citadellet där vi fikade. Jag åt en kanelbulle, mamma och pappa åt morotskaka. Efter fikan fick jag sitta i vagnen eftersom det var dags för middagsvilan. Jag somnade efter en liten stund och mamma och pappa traskade på längs med strandvägen. Melker vaknade till och ville ha mat så det blev en liten paus på en bänk vid havet (jag sov gott under tiden). När jag vaknade var vi i Jonas koloni, men vi stannade bara en kort stund för vi var ju på väg hem till mormor och morfar. Jag lekte i trädgården medan mormor jobbade lite i trädgården. Efter en stund fick jag följa med mormor och handla! Jag tycker det är så kul att åka bil med mormor och sen sitta i kundvagnen och ta emot varor. Vi fick pizza till middag och sen lekte jag med både morbror och morfar innan vi gick hem. Tack för en mysig eftermiddag och kväll!

Inga kommentarer: