söndag 9 augusti 2009

Långhelg i Köpenhamn!

I fredags åkte jag, Melker, mamma, pappa, Hampus, Matilda och Oliver in till Köpenhamn. Vi skulle egentligen åkt till zoo men det blev Tivoli istället. Efter att vi varit på Tivoli skulle vi hem till Oliver och stanna där hela helgen!
Jag och Hampus kollar läget på Tivoli. Lugnt med folk precis när dom öppnat. Oliver han somnade innan vi kom in.
Lillebror passade också på att sova lite.
Mamma och morbror
Jag hittade några fontäner att plaska med händerna i.
En nyvaken Oliver..
som också ville plaska!
Vi hittade ett obemannat tåg som vi provsatt.
Oliver lycklig över sina pommes!
Efter lunchen väntade vi på att..lillebror och mamma skulle bli klara.
Undrar ni vad jag tittar på?
Jo, på den höga slänggungan som Matilda och Hampus åkte! Pappa var också med där uppe någonstans.
Medan jag, Oliver, Melker och mamma väntade på att dom andra åkt klart åt vi lite russin.
Mamma åker, jag kör!
Mamma får skjuts igen, denna gången av Oliver.
"Tilda" åkte också bil med mig!
Paus på bänken.
Hampus fick också sig en liten åktur.
Pappa och Oliver åkte flygplan medan jag sov gott i vagnen.
Hemma i Olivers trädgård.
Jag och Oliver busade hela tiden!
Det fanns många roliga leksaker att leka med.
Det blev en sen middag, hemmagjord pizza.
Grabbarna chillar lite i soffan.
Moster myser med Melker.
Gott med glass!
Vi tog fram Olivers badbalja och svalkade av oss lite.
Jag och morbror rullar runt på gräset!
Vi gick till en lekplats i närheten där vi busade.
Hela gänget hade kul!
Klätterapa!
Pappa är lite tokig!
Gungeligung!
Melker fick bekanta sig lite mer med onkel Jacob.
Moster visar hur man tar foto.
Springtävling i hallen!
Alla i huset kunde känna sig säkra, en polis..
och en brandman fanns på plats!
Melker flörtar med pappa på morgonkvisten.
Han fick en egen liten "fåtölj" att sitta i.
Mormor och morfar kom på besök idag (söndag). Vi åt lunch och sen blev det tårta. Lite försenat firande av pappa som fyllt år.


TACK MOSTER, ONKEL OCH OLIVER FÖR EN HÄRLIG HELG!
TACK HAMPUS OCH "TILDA" FÖR ATT NI BUSADE SÅ MYCKET MED MIG!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Vilken helg du har haft. Du måste vara jättetrött efter allt roligt och allt bus så nu får du nog vila lite grann.
Hoppas du får roligt på dagis nu när du skall dit igen.
Ha en bra dag och krama hela familjen från mig.
Kram Anneli