fredag 31 juli 2009

Skön eftermiddag i Helsingborg









Igår eftermiddag åkte vi "gula bussen" till Helsingborg. Jag älskar att åka buss, mycket viktigt är att ha bälte på sig och det hade vi allihopa utom Melker. Hela resan sa jag "åka buss, åka gul buss" och "mamma bälte, pappa bälte". I Helsingborg gick vi direkt till Polarn och pyret för att byta kläder som jag fått av pappas moster och familj. Vi hittade inte samma saker utan det blev en fleecejacka, en mössa och en tröja med en noshörning på. Jag ville inte gå från affären eftersom där fanns roliga leksaker men Melker blev hungrig så då fick jag helt enkelt följa med ut. Vi gick till Haket, en restaurang med uteservering och där satte vi oss. Jag fick en pizza, mamma och pappa åt oxfilé och kyckling på spett med pommes. Jättegott! När vi var klara gick vi ner till Norra hamnen, men oj vad det blåste. Vi tog på oss jackor och jag hade till och med huvan uppe. Men vi hade kul och jag sprang runt och toka mig en massa. På väg mot stationen köpte vi glass, en riktigt trevlig eftermiddag hade vi. Vi kom till Landskrona 19.30 och då gick vi hem en runda till mormor, morfar och Hampus. Vi har ju inte setts ordentligt sen vi kom hem från Norrland. Vi mös en timme innan vi gick hemåt. Väl hemma somnade jag ganska snabbt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa gång ni är i Helsingborg får ni komma inom och hälsa på!

Lindha

Unknown sa...

Hej Vilmer, det ser blåsigt ut vid hamnen, bra att du kunde packa in dig ordentligt. Vi ser verkligen fram emot att træffa er alla næsta helg, Oliver vil så gærna leka med dig. Han saknade dig sist vi var hemma hos mormor og morfar nær ni var i Norrland. Ha det så bra så ses vi om en vecka. Kramar från moster!