fredag 24 juli 2009

Regn regn regn..

Idag har regnet bara öst ner.. och det gör det fortfarande. Vi lånade bilen tidigare idag och åkte till Strömpilen, ett shoppingcenter (om man kan kalla det ett center, storleksmässigt är det en fjärdedel av Center syd). Mamma hittade äntligen lite kläder som hon köpte och pappa fick handlat två tröjor. Jag och Melker fick ingenting idag, det fick vi däremot i förrgår när vi var nere på stan. Varje gång jag skulle ta på mina skor har jag sagt nej nej nej och tillslut kom mamma och pappa på att dom kanske blivit för små? Vi lånade en mätgrej i skoaffären och det visade sig att det fanns 2 mm till godo i skorna, inte konstigt att dom inte var sköna längre! Så jag fick köpt två par nya skor, vit/svarta båda två men ena paret var lite mer som en känga. Melker fick några dreggellappar och ett gäng nya strumpor, hans fötter har också växt. Stora killar helt enkelt!

Igår träffade vi pappas kompis Mattias och hans familj, han har en son som heter Felix som faktiskt fyllde 2 år igår. Vi åt först lite lunch hemma hos dom och sen gick vi till en äventyrslekpark med massor av roliga saker. Vi fikade gott också, jag åt en hel stor kanelbulle!
(Foto kommer senare).

1 kommentar:

Anonym sa...

saknar dig gullunge! hoppas att du haft det bra hos farmor och cribba men det räknar jag med att du har och säkert atit massa god mat som man alltid får hos både farmor och hos farfar. glädjer mig till att se alla bilder ni tagit i norrland. saknar dig massa! hälsa Melker å mamma å pappa! massa pussar från faster